Czym się kierować przy wyborze DJ-a
Zdarza się, że o wyborze DJ-a decyduje przekonanie czy „nadajemy na tych samych falach”, a nie umiejętności, pasja, styl, kultura osobista czy doświadczenie i znajomość technologii. Być może to rodzaj zakupów impulsywnych, albo ogólnego pierwszego wrażenia, ale czy wybór na tej podstawie bywa trafny? Z pewnością dowiecie się po wykonanej usłudze. Natomiast chyba dość często decydujemy się dlatego, że oprócz profesjonalizmu ten ktoś jest po prostu „fajny”. Warto przyjrzeć się bliżej tym motywatorom, bo to, że ktoś nie do końca spodobał się Wam na spotkaniu, nie oznacza, że źle wykona usługę. Oraz oczywiście w drugą stronę – to, że ktoś świetnie prowadzi rozmowę, powala elokwencją, erudycją i wiedzą branżową, może nie najlepiej sprawdzić się w roli Waszego DJ-a lub DJ-konferansjera.
Zauważmy również, że DJ na wesele jest obecnie już nie tylko DJ-em, który zna wszystkie przeboje od lat 70-tych po najnowsze notowania hitów muzycznych, zna się na akustyce dźwięku, technologii, ale jak w przypadku naszego zespołu, jest również dobrym menedżerem, który moderuje przyjęcie i koordynuje pracę artystów/muzyków, zna się na wystąpieniach publicznych, na marketingu, czyli wie co podoba się odbiorcy i jakie zachowania są nieadekwatne. Potrafi również świetnie komunikować się z gośćmi, jest asertywny i kulturalny. Jego schludny wygląd świadczy również o tym, że dba o kulturę fizyczną, dietę i pozytywne nastawienie, co przekłada się na pogodne i spontaniczne prowadzenie imprezy.
Finalnie dobrze pamiętać o powyższym, aby mieć świadomość ile umiejętności powinien posiadać dobry DJ, aby przyjęcie weselne lub event firmowy był udany i spektakularny. Ideałem może się okazać osoba, która jest po prostu „fajna” i przy okazji posiada wiedzę muzyczną i zagadnienia savoir vivre. Dobrze, jeśli DJ jest również, a może przede wszystkim pasjonatem muzyki, a pasję da się szybko zweryfikować na spotkaniu informacyjnym. Wówczas mieszanie stylów muzycznych i mix przebojów zawsze będzie dopasowany do grupy docelowej, czyli osób, które aktualnie znajdują się na parkiecie. Oczytanie zwiększy umiejętność empatii, a to z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość komunikacji i realizację wytycznych zlecenia.